Service & Reparasjon

Servicesystem for administrasjon av serviceoppdrag og reparasjoner. Servicebedrifter får full oversikt fra mottak av produkt eller oppdrag, til utfakturering med modulen Service & Reparasjon. Alle kostnader og inntekter oppdateres mot serviceoppdraget, dermed ser du hva du virkelig sitter igjen med etter utført jobb.

Full kontroll på serviceoppdrag

Opprett serviceoppdrag på en hurtig og enkel måte i servicesystemet. Ved salg av serienummerstyrt vare, vil historikk hentes opp ved registrering eller søk. Ved innlevering legges det inn feilbeskrivelse, estimat på pris, kontaktinformasjon og varer som er forventet å medgå på service. Disse plukkes fra eget lager eller bestilles. Når serviceoppdrag er ferdig sendes SMS til kunde for henting. Se YouTube Webinar om Zirius Service.

Registrering av materiell og timeforbruk

Under arbeid med service kan det registreres materiellforbruk, timer og knyttes inngående faktura fra leverandør mot jobb. Dette gjør at man enkelt får oversikt om man får med alle kostnader som gikk med på jobben.

Full regnskapssporing

Det er full regnskapssporing på hver enkelt servicejobb via prosjekt i regnskap. Alle kostnader og inntekter oppdateres mot servicejobben, hvilket viser hva man virkelig sitter igjen med etter utført jobb.

Individregister unik oppfølging

Eget register for unik sporing av et individ. Brukes som kobling mot serienummer, men kan også brukes for å holde oversikt over kundeinstallasjoner. Det kan for eksempel bygges opp individstruktur over alarmanlegg eller annen installasjon ute hos kunder.

Komplett system for håndtering av service- og reparasjonsoppdrag

Zirius Service & Reparasjon gir full kontroll på oppdrag fra innlevering til ferdig utført jobb.

Opprette serviceoppdrag

  • Eget bilde for opprettelse av serviceoppdrag på en enkel måte
  • Søk på serienummer eller individ fra historikk, opprette ny eller fortsett uten
  • Legg inn kontaktdetaljer, feilbeskrivelse, prisestimat og eventuell ansatt
  • Legg inn forventet vareforbruk og opprett bestilling hvis ikke varer er på lager
  • Etikett kan skrives ut for å merke innlevert produkt med strekkode
  • Ny service kan opprettes fra Zirius Kasse

Under arbeid

  • Mapper viser om servicejobb er ubehandlet, under arbeid, klargjort eller i historikk
  • Under arbeid registreres medgåtte varer, mottatt varer fra innkjøp og timeforbruk
  • Inngående bilag kan kjøres gjennom attestasjon før de blir kostnadsført mot servicejobb
  • Påløpte kostnader oppdateres hurtigløpende til regnskap
  • Ved avslutning av servicejobb kan det sendes SMS-varsel til kunde
  • Det kan genereres delfaktura på jobb (f.eks. ved varebestilling), tilleggsfaktura eller sluttfaktura
  • Betaling kan sendes til fakturering eller hentes inn i Zirius Kasse

Andre rutiner

  • Skann ut materiellforbruk via Zirius Logistikk app og timer via Zirius Time app
  • Bruk individregister for å holde kontroll på kundeinstallasjoner som for eksempel alarmanlegg
  • Legg til dokumenter i eget bilagsarkiv på servicejobb

Vi vil gjerne høre fra deg…